Poniższe usługi świadczę zarówno stacjonarnie jak i online.
Zapraszam!
Konsultacje
Konsultacje to pojedyncze spotkania wstępne służące rozpoznaniu problemów i potrzeb osób zgłaszających się po pomoc do gabinetu.
Prowadzę trzy rodzaje konsultacji:
- konsultacje do psychoterapii indywidualnej – 3 pierwsze wizyty,
- konsultacje wychowawcze,
- interwencja kryzysowa.
Psychoterapia dorosłych
Psychoterapia prowadzona w nurcie psychodynamicznym jest metodą leczenia dedykowaną osobom cierpiącym z powodu:
- zaburzeń lękowych (np. stany lękowe, napady paniki, fobie),
- dolegliwości psychosomatycznych (np. bóle w klatce piersiowej, migreny, bóle żołądka, problemy dermatologiczne),
- innych zaburzeń lub objawów o podłożu nerwicowym (natrętne myśli, kompulsje, objawy hipochondryczne),
- problemów seksualnych (np. przedwczesny wytrysk, anorgazmia),
- zaburzeń depresyjnych i innych zaburzeń nastroju,
- zaburzeń osobowości (np. narcystyczne, borderline),
- problemów ze snem (np. bezsenność, koszmary nocne),
- zaburzeń jedzenia (anoreksja, bulimia).
Ponadto ta forma psychoterapii jest pomocna również wtedy, gdy osoba bezpośrednio nie odczuwa objawów nerwicowych lub depresyjnych, cierpi natomiast z powodu:
- braku satysfakcji z życia,
- niskiego poczucia własnej wartości,
- trudności w utrzymaniu, stabilnych satysfakcjonujących relacji z innymi,
- trudności w relacjach interpersonalnych czy partnerskich,
O formie psychoterapii czy podjęciu dalszego kontaktu psychoterapeutycznego decyduję po kilku wstępnych konsultacjach diagnostycznych.
Psychoterapia młodzieży
Dojrzewanie jest okresem, w którym zarówno dziecko, jak i jego rodzice muszą zmierzyć się z niełatwym procesem zmian rozwojowych, zachodzących w obszarze fizyczności adolescenta, jego relacji społecznych oraz emocjonalności. To czas, któremu towarzyszy wiele pytań i wewnętrznych konfliktów dotyczących głównie poczucia własnej tożsamości, hierarchii wartości, potrzeby otrzymywania wsparcia i jednoczesnej potrzeby niezależności. Jest to również okres rozwoju psychoseksualnego, czyli czas poznawania własnej seksualności, przeżywania pierwszych zauroczeń, miłości i (niekiedy bardzo bolesnych) zawodów. Ze względu na dynamikę doświadczanych zmian i towarzyszącą im chwiejność emocjonalną, jest to również czas narażony na wiele trudności czy kryzysów rozgrywających się na płaszczyźnie relacji z innymi osobami oraz samym sobą.
Intensywność doświadczeń towarzyszących temu okresowi może być zwielokrotniana przez pojawiające się lub narastające problemy psychiczne. Z uwagi na nie poszukiwanie własnej tożsamości może przybierać formę zachowań ryzykownych, łamiących normy społeczne i wzbudzających niepokój w otoczeniu. Zaburzeniom rozwoju emocjonalnego i społecznego może towarzyszyć niecierpliwość, nadpobudliwość, agresja, impulsywność, lub wycofanie i nieśmiałość, wewnętrzny niepokój, częsta zmienność nastroju, czy zaniżone poczucie własnej wartości, a także trudności w nauce (lęk przed pójściem do szkoły, przed oceną, problemy z koncentracją).
Innymi przejawami trudności mogą być:
- zaburzenia rozwoju emocjonalnego i społecznego (agresja, impulsywność, wycofanie i nieśmiałość, niecierpliwość, nadpobudliwość, wewnętrzny niepokój),
- duża chwiejność emocjonalna, częsta zmienność nastroju, zaniżone poczucie własnej wartości),
- zaburzenia zachowania (antyspołeczne i agresywne),
- poczucie rutyny i nudy,
- trudności związane z sytuacją rodzinną, np. rozwód rodziców, zmiana miejsca zamieszkania, choroba, pierwsze, czasami trudne, przeżycia miłości i zawodu,
- depresje,
- moczenie nocne,
- zaburzenia nerwicowe,
- obniżony nastrój i negatywizm,
- myśli i próby samobójcze,
- zburzenia psychosomatyczne,
- natręctwa,
- zaburzenia jedzenia,
- uzależnienia (np. od komputera),
- trudności w nauce (lęki szkolne, strach przed oceną, problemy z koncentracją).
Oferowaną przeze mnie formą pomocy psychologicznej jest psychoterapia indywidualna. Każdorazowo poprzedzają ją konsultacje adolescenta i rodziców z psychoterapeutą, których celem jest zrozumienie trudności i ustalenie najlepszej formy pomocy. W trakcie regularnych spotkań młody człowiek ma możliwość m.in. zdobycia umiejętności rozumienia i radzenia sobie w sposób konstruktywny z własnymi uczuciami, rozwijania umiejętności rozpoznawania emocji innych osób, może przyglądać się własnym potrzebom i trudnościom związanym z okresem dorastania.
Psychoterapia par / rodzin
Na psychoterapię zapraszam:
- pary,
- małżeństwa,
- członków rodzin.
Do zasadniczych problemów w parach / rodzinach można zaliczyć m.in.:
- zakłócenia w komunikacji,
- dyfuzyjność (rozproszenie) granic interpersonalnych,
- konflikty i wrogość,
- używki zamiast dialogu,
- trudności w radzeniu sobie z separacją i utratą,
- brak dbałości o rozwój i atrakcyjność własną i danej relacji,
- stosowanie manipulacji i przemocy,
- problemy związane z seksualnością,
- i in.
Warsztaty / szkolenia
Od wielu lat prowadzę warsztaty i szkolenia w wielu instytucjach społecznych (m.in. TU) oraz w siedzibiej naszej firmy (m.in. TU).
Zależy mi na tym, by osoby uczestniczące w warsztatach/szkoleniach miały możliwość pogłębiania własnego doświadczania i pracy nad sobą w bezpiecznej atmosferze, przy minimalnej ilości biorących udział w spotkaniach, co zapewni przestrzeń na refleksje i swobodne wypowiedzi.
Mentoring
Czym jest mentoring?
Mentoring jest procesem wspierania rozwoju osobistego i zawodowego. Mentor, czyli osoba o większym doświadczeniu i umiejętnościach udziela pomocy innej osobie (mentee) w osiąganiu jej celów. Do tego potrzebne jest budowanie relacji opartej na zaufaniu, dzieleniu się wiedzą, doświadczeniem i umiejętnościami, a także na wspieraniu mentee w rozwoju i dokonywaniu ważnych decyzji.
Jakie są rodzaje mentoringu?
Istnieje wiele rodzajów mentoringu, m.in.: tradycyjny, odwrócony, grupowy, biznesowy i in.
Ze względu na na osobiste doświądczenia i zainteresowania specjalizuję się w Life mentoringu, który skoncentrowany jest na wsparciu rozwoju osobistego. Mentor w tej roli służy jako przewodnik, pomagając mentee w kwestiach związanych z życiem osobistym, takich jak równowaga między życiem zawodowym a prywatnym, radzenie sobie ze stresem, relacje, duchowość czy rozwój osobisty. Life mentoring może być niezwykle pomocny dla osób przechodzących przez zmiany w życiu lub stojących przed ważnymi decyzjami życiowymi. Pomaga też w budowaniu pewności siebie i rozwijaniu zdolności do samodzielnego rozwiązywania problemów.
Jakie kompetencje posiadam jako mentor?
Posiadam ponad 30-letnie doświadczenie zawodowe, pracując w szeroko rozumianej pomocowości i rozwoju osób potrzebujących.
Oprócz merytorycznego przygotowania w ramach kształcenia ustawicznego w swoich kontaktach z ludźmi kieruję się empatią, wysokimi umiejętnośćiami komunikacyjnymi, cierpliwością i umiętnościami inspirowania innych.
Nie każda osoba potrzebująca pomocy potrzebuje psychoterapii, nie każda też jest na nią gotowa w danym czasie. Nieraz więc mentoring może być kluczowym wsparciem, gdy osoba odczuwa dyskomfort w następujących obszarach:
- określenie celów w życiu,
- rozpoznanie swoich umiejętności i talentów,
- motywacja i realizacja celów,
- radzenie sobie z trudnymi emocjami,
- wypalenie zawodowe,
- problemy interpersonalne,
- problemy komunikacyjne,
- szkodliwe nawyki,
- niska samoocena i brak pewności siebie,
- i in.
Zapraszam na sesje mentoringowe (ilość i częstotliwość spotkań będzie ustalona w odniesieniu do dominującego problemu).
Zapraszam na mentoring:
- młodzież
- głównie przyszłych maturzystów, stojących przed wyborem swojej dalszej drogi edukacyjnej czy/i zawodowej
- osoby poszukujące dróg rozwoju
- osoby potrzebujące wzmocnienia poczucia własnej wartości
- osoby mające problemy w komunikacji interpersonalnej
- dorosłych
- osoby mające trudności ze zmianą aktualnej sytuacji życiowej
- osoby przeżywające wypalenie zawodowe
- osoby z zablokowaną kreatywnością
- osoby wkryzysie wieku średniego
- rodziców mających problemy wychowawcze
Ciekawostka: Coaching i mentoring – różnice
Podstawową różnicą jest to, że mentoring opiera się na przekazaniu wiedzy i doświadczenia mentora, podczas gdy coaching skupia się na ułatwianiu procesu samodzielnej nauki i samodzielnego osiągania celów przez coachowanego.