Poniższe usługi świadczę zarówno stacjonarnie jak i online.

Zapraszam!


Konsultacje

Konsultacje to pojedyncze spotkania wstępne służące rozpoznaniu problemów i potrzeb osób zgłaszających się po pomoc do gabinetu.

Prowadzę trzy rodzaje konsultacji:

  • konsultacje do psychoterapii indywidualnej – 3 pierwsze wizyty,
  • konsultacje wychowawcze,
  • interwencja kryzysowa.

Psychoterapia dorosłych

Psychoterapia prowadzona w nurcie psychodynamicznym jest metodą leczenia dedykowaną osobom cierpiącym z powodu:

  • zaburzeń lękowych (np. stany lękowe, napady paniki, fobie),
  • dolegliwości psychosomatycznych (np. bóle w klatce piersiowej, migreny, bóle żołądka, problemy dermatologiczne),
  • innych zaburzeń lub objawów o podłożu nerwicowym (natrętne myśli, kompulsje, objawy hipochondryczne),
  • problemów seksualnych (np. przedwczesny wytrysk, anorgazmia),
  • zaburzeń depresyjnych i innych zaburzeń nastroju,
  • zaburzeń osobowości (np. narcystyczne, borderline),
  • problemów ze snem (np. bezsenność, koszmary nocne),
  • zaburzeń jedzenia (anoreksja, bulimia).

Ponadto ta forma psychoterapii jest pomocna również wtedy, gdy osoba bezpośrednio nie odczuwa objawów nerwicowych lub depresyjnych, cierpi natomiast z powodu:

  • braku satysfakcji z życia,
  • niskiego poczucia własnej wartości,
  • trudności w utrzymaniu, stabilnych satysfakcjonujących relacji z innymi,
  • trudności w relacjach interpersonalnych czy partnerskich,

O formie psychoterapii czy podjęciu dalszego kontaktu psychoterapeutycznego decyduję po kilku wstępnych konsultacjach diagnostycznych.


Psychoterapia młodzieży

Dojrzewanie jest okresem, w którym zarówno dziecko, jak i jego rodzice muszą zmierzyć się z niełatwym procesem zmian rozwojowych, zachodzących w obszarze fizyczności adolescenta, jego relacji społecznych oraz emocjonalności. To czas, któremu towarzyszy wiele pytań i wewnętrznych konfliktów dotyczących głównie poczucia własnej tożsamości, hierarchii wartości, potrzeby otrzymywania wsparcia i jednoczesnej potrzeby niezależności. Jest to również okres rozwoju psychoseksualnego, czyli czas poznawania własnej seksualności, przeżywania pierwszych zauroczeń, miłości i (niekiedy bardzo bolesnych) zawodów. Ze względu na dynamikę doświadczanych zmian i towarzyszącą im chwiejność emocjonalną, jest to również czas narażony na wiele trudności czy kryzysów rozgrywających się na płaszczyźnie relacji z innymi osobami oraz samym sobą.

Intensywność doświadczeń towarzyszących temu okresowi może być zwielokrotniana przez pojawiające się lub narastające problemy psychiczne. Z uwagi na nie poszukiwanie własnej tożsamości może przybierać formę zachowań ryzykownych, łamiących normy społeczne i wzbudzających niepokój w otoczeniu. Zaburzeniom rozwoju emocjonalnego i społecznego może towarzyszyć niecierpliwość, nadpobudliwość, agresja, impulsywność, lub wycofanie i nieśmiałość, wewnętrzny niepokój, częsta zmienność nastroju, czy zaniżone poczucie własnej wartości, a także trudności w nauce (lęk przed pójściem do szkoły, przed oceną, problemy z koncentracją).

Innymi przejawami trudności mogą być:

  • zaburzenia rozwoju emocjonalnego i społecznego (agresja, impulsywność, wycofanie i nieśmiałość, niecierpliwość, nadpobudliwość, wewnętrzny niepokój),
  • duża chwiejność emocjonalna, częsta zmienność nastroju, zaniżone poczucie własnej wartości),
  • zaburzenia zachowania (antyspołeczne i agresywne),
  • poczucie rutyny i nudy,
  • trudności związane z sytuacją rodzinną, np. rozwód rodziców, zmiana miejsca zamieszkania, choroba, pierwsze, czasami trudne, przeżycia miłości i zawodu,
  • depresje,
  • moczenie nocne,
  • zaburzenia nerwicowe,
  • obniżony nastrój i negatywizm,
  • myśli i próby samobójcze,
  • zburzenia psychosomatyczne,
  • natręctwa,
  • zaburzenia jedzenia,
  • uzależnienia (np. od komputera),
  • trudności w nauce (lęki szkolne, strach przed oceną, problemy z koncentracją).

Oferowaną przeze mnie formą pomocy psychologicznej jest psychoterapia indywidualna. Każdorazowo poprzedzają ją konsultacje adolescenta i rodziców z psychoterapeutą, których celem jest zrozumienie trudności i ustalenie najlepszej formy pomocy. W trakcie regularnych spotkań młody człowiek ma możliwość m.in. zdobycia umiejętności rozumienia i radzenia sobie w sposób konstruktywny z własnymi uczuciami, rozwijania umiejętności rozpoznawania emocji innych osób, może przyglądać się własnym potrzebom i trudnościom związanym z okresem dorastania.


Psychoterapia par / rodzin

Na psychoterapię zapraszam:

  • pary,
  • małżeństwa,
  • członków rodzin.

Do zasadniczych problemów w parach / rodzinach można zaliczyć m.in.:

  • zakłócenia w komunikacji,
  • dyfuzyjność (rozproszenie) granic interpersonalnych,
  • konflikty i wrogość,
  • używki zamiast dialogu,
  • trudności w radzeniu sobie z separacją i utratą,
  • brak dbałości o rozwój i atrakcyjność własną i danej relacji,
  • stosowanie manipulacji i przemocy,
  • problemy związane z seksualnością,
  • i in.

Warsztaty / szkolenia

Od wielu lat prowadzę warsztaty i szkolenia w wielu instytucjach społecznych (m.in. TU) oraz w siedzibiej naszej firmy (m.in. TU).

Zależy mi na tym, by osoby uczestniczące w warsztatach/szkoleniach miały możliwość pogłębiania własnego doświadczania i pracy nad sobą w bezpiecznej atmosferze, przy minimalnej ilości biorących udział w spotkaniach, co zapewni przestrzeń na refleksje i swobodne wypowiedzi.


Mentoring

Czym jest mentoring?

Mentoring jest procesem wspierania rozwoju osobistego i zawodowego. Mentor, czyli osoba o większym doświadczeniu i umiejętnościach udziela pomocy innej osobie (mentee) w osiąganiu jej celów. Do tego potrzebne jest budowanie relacji opartej na zaufaniu, dzieleniu się wiedzą, doświadczeniem i umiejętnościami, a także na wspieraniu mentee w rozwoju i dokonywaniu ważnych decyzji.

Jakie są rodzaje mentoringu?

Istnieje wiele rodzajów mentoringu, m.in.: tradycyjny, odwrócony, grupowy, biznesowy i in.

Ze względu na na osobiste doświądczenia i zainteresowania specjalizuję się w Life mentoringu, który skoncentrowany jest na wsparciu rozwoju osobistego. Mentor w tej roli służy jako przewodnik, pomagając mentee w kwestiach związanych z życiem osobistym, takich jak równowaga między życiem zawodowym a prywatnym, radzenie sobie ze stresem, relacje, duchowość czy rozwój osobisty. Life mentoring może być niezwykle pomocny dla osób przechodzących przez zmiany w życiu lub stojących przed ważnymi decyzjami życiowymi. Pomaga też w budowaniu pewności siebie i rozwijaniu zdolności do samodzielnego rozwiązywania problemów.

Jakie kompetencje posiadam jako mentor?

Posiadam ponad 30-letnie doświadczenie zawodowe, pracując w szeroko rozumianej pomocowości i rozwoju osób potrzebujących.

Oprócz merytorycznego przygotowania w ramach kształcenia ustawicznego w swoich kontaktach z ludźmi kieruję się empatią, wysokimi umiejętnośćiami komunikacyjnymi, cierpliwością i umiętnościami inspirowania innych.

Nie każda osoba potrzebująca pomocy potrzebuje psychoterapii, nie każda też jest na nią gotowa w danym czasie. Nieraz więc mentoring może być kluczowym wsparciem, gdy osoba odczuwa dyskomfort w następujących obszarach:

  • określenie celów w życiu,
  • rozpoznanie swoich umiejętności i talentów,
  • motywacja i realizacja celów,
  • radzenie sobie z trudnymi emocjami,
  • wypalenie zawodowe,
  • problemy interpersonalne,
  • problemy komunikacyjne,
  • szkodliwe nawyki,
  • niska samoocena i brak pewności siebie,
  • i in.

Zapraszam na sesje mentoringowe (ilość i częstotliwość spotkań będzie ustalona w odniesieniu do dominującego problemu).

Zapraszam na mentoring:

  • młodzież
    • głównie przyszłych maturzystów, stojących przed wyborem swojej dalszej drogi edukacyjnej czy/i zawodowej
    • osoby poszukujące dróg rozwoju
    • osoby potrzebujące wzmocnienia poczucia własnej wartości
    • osoby mające problemy w komunikacji interpersonalnej
  • dorosłych
    • osoby mające trudności ze zmianą aktualnej sytuacji życiowej
    • osoby przeżywające wypalenie zawodowe
    • osoby z zablokowaną kreatywnością
    • osoby wkryzysie wieku średniego
    • rodziców mających problemy wychowawcze

Ciekawostka: Coaching i mentoring – różnice

Podstawową różnicą jest to, że mentoring opiera się na przekazaniu wiedzy i doświadczenia mentora, podczas gdy coaching skupia się na ułatwianiu procesu samodzielnej nauki i samodzielnego osiągania celów przez coachowanego.