Zdjęcie wydawcy e-booka

Zaburzenia komunikacji pozostają objawem osiowym autyzmu, natomiast w procedurach kodowania i uszczegółowieniach podejmowane są kwestie związane z językiem i mową osób z autyzmem – także istotne w rozpoznawaniu klinicznym. Język osób z autyzmem, będący coraz częściej podejmowanym przedmiotem analiz, jest oglądany z różnych perspektyw, a bogactwo związanych z nim zagadnień otwiera szeroką drogę dla dalszych badań. Złożoność autyzmu, jego heterogeniczność, indywidualność, trudność w odpowiedzi na niektóre pytania, sprzeczne wyniki badań skłaniają ku refleksji, że wielość i różnorodność punktów widzenia oraz rozwiązań metodologicznych jest nieunikniona, a zarazem naturalna i wartościowa. Wiedza o autyzmie dynamicznie wzrasta, a wzrost wiedzy skłania zarazem do większej subtelności badawczej i ostrożności w formułowaniu wniosków. /s. 54/

DZIECKO W SPEKTRUM AUTYZMU - CAŁOŚĆ, nieodpłatnie

Dziecko w spektrum autyzmu. Aktualne badania i refleksje naukowe, e-book, Grzegorz Całek (red. nauk.), Oficyna Wydawnicza Impuls 2024