Podręcznik skierowany do osób pracujących z młodzieżą, które chcą wykorzystać w swoich zajęciach dramę i techniki teatralne. Książka zawiera szczegółowe wskazówki na temat tworzenia młodzieżowego teatru otwartego na problemy społeczne.
Istoty ludzkie są skazane na życie w ciągłym konflikcie ze swą popędowa naturą przy jednoczesnym uwzględnieniu pragnień i konfliktów, z jakimi zmagają się inni. Wielu ludzi znajduje więc rozwiązania niewymagające pomocy analitycznej. Korzystają ze swych teatrów psychicznych w taki sposób, że radzą sobie z nieuniknionymi konfliktami z przeszłości, śnią uzdrawiające ich sny i podejmują pomocne działania, nawiązują dobre relacje, tworzą intensywne i długie związki miłosne, a czasami dzieła sztuki, które przynoszą tyle samo radości twórcom, co odbiorcom. Ci ludzie wiedzą, że pomimo cierpienia życie jest w każdym wieku przygodą twórczą. Z kolei ci, w których teatrach wewnętrznych panuje zastój i milczenie, i którym nie pozostaje nic innego oprócz walenia w ściany umysłu, powinni posłuchać słów Sartre’a (1965, s. 37): „Jeśli chcesz, by twoje postaci ożyły, uwolnij je!”.
Drama. Teatr przebudzenia. Praktyczny przewodnik dla instruktorów prowadzących zajęcia teatralne z młodzieżą, Sara Clifford, Anna Hermann, Wydawca: Cyklady, 2013